molina tipsar

Om plugg, och i det här fallet språk !
Inte världens roligaste sak ellerhur? Men nån gång måste alla göra det.
För er som inte vet hur man ska börja så kommer massa tips på hur du kan göra !

1. Gamla förhör, se vad du kan och inte kan. Öva in det du är osäker på.
2. Jag har själv svårt att få in verb, så här har jag skrivit upp vad det heter på svenska på ena sidan, och på andra har jag skrivit vad det sen blir på franska. Sen är det bara att försöka få in det.
3. Skriv upp orden du måste lära dig och kopiera sedan upp flera kopior och ha ditt egna läxförhör. Och utav det kan du även se va du är osäker på.
4. En bra penna (inte bläck) och sudd.
5. Facit, rätta dig själv ofta så att du inte övar in fel saker !
6. Kladdpapper, kan alltid behövas!
7. I min skola får man även en CD för att öva utal, passa på och andvända den!

Hoppas att det här hjälpte, nu ska jag gå tillbaks till mitt eget pluggande!
ciaao !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0